ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Η δήλωση συμμετοχής για το 2020- 21 είναι αυτή.

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΛΥΣΗ !

Στις 3 συμμετοχές του Γυμνασίου Μυγδονίας στον διαγωνισμό ecomobility το κυριότερο πρόβλημα που απασχόλησε την ομάδα ecomobility του σχολείου μας ήταν η αστική συγκοινωνία. Το πρόβλημα ήταν γνωστό στα παιδιά αλλά ήταν και το πρώτο και με διαφορά σε όλα τα ερωτηματολόγια τα οποία δημιούργησε η ομάδα μας. Γνωρίζαμε ότι ταυτόχρονα με μας ομάδες πολιτών είχαν προχωρήσει σε ενέργειες όπως συγκεντρώσεις, επιστολές διαμαρτυρίας. Το πρόγραμμα ecomobility είναι γνωστό σε όλους και μας έδωσε την δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με τους φορείς που είναι αρμόδιοι για την αστική συγκοινωνία δηλαδή το ΟΑΣΘ ,  το συντονιστικό όργανο που εποπτεύει  το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου στον νομό Θεσσαλονίκης  τον ΣΑΣΘ  και τον Δήμο Ωραιοκάστρου. 
Το 2012 στην πρώτη μας συμμετοχή   η ομάδα Ecomobility του Γυμνασίου Μυγδονίας επισκεφθήκαμε τον ΟΑΣΘ , μιλήσαμε με το Δ.Σ. του οργανισμού και με την αρμόδιο Διευθυντή κ.Σπανό για τις πιθανές λύσεις για το πρόβλημά μας. 
Το 2013 στην περυσινή μας συμμετοχή στο πρόγραμμα -διαγωνισμό  είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον Πρόεδρο του ΣΑΣΘ κ. Παλαιστή με τους συγκοινωνιολόγους κ. Καρκαβίτσα και κα Κωνσταντινίδου. Στην συνάντηση αυτή η ομάδα ενημερώθηκε για το έργο του ΣΑΣΘ  και για τις πιθανές λύσεις στο πρόβλημα της Μυγδονίας. Με το τέλος του προγράμματος τα 2 προηγούμενα χρόνια η πρόταση της ομάδας μας είχε 3 εναλλακτικές προτάσεις:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 2 ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
α. Βασική πρόταση είναι η άμεση σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή η γραμμή 84 του ΟΑΣΘ να τερματίζει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά οι εργαζόμενοι και να μην επιβαρύνεται ο οδικός άξονας με εκατοντάδες αυτοκίνητα.
β. Εναλλακτική πρόταση η γραμμή 84 να μετατραπεί σε τοπική Λητή-Δρυμός- Μελισσοχώρι-Λαγυνά  με μετεπιβίβαση στη γραμμή 83 στην στάση ΑΡΤΟΖΑ(στα όρια της Λητής).
γ. Ιδιαίτερα για το Μονόλοφο να συνδεθεί με την γραμμή της Μυγδονίας.
ΦΕΤΙΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Το 2014 καλέσαμε στο σχολείο μας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ΟΑΣΘ,ΣΑΣΘ, Δήμο Ωραιοκάστρου. Τα παιδιά έκαναν μια πολύ απλή ερώτηση: γιατί ένας επιβάτης που μεταφέρεται με αστικό από το Δερβένι στην πλατεία Αριστοτέλους με την γραμμή 83 του Λαγκαδά φθάνει κατά μέσο όρο σε μισό χρόνο σε σχέση με επιβάτη της γραμμής 84 της Μυγδονίας.  Παρακάτω εικονίζεται η πορεία των 2 αστικών γραμμών
Σε αυτή την συνάντηση μετά από αυτήν την ερώτηση οι εκπρόσωποι ΟΑΣΘ και ΣΑΣΘ συμφώνησαν ότι πράγματι αυτό είναι άδικο για τον επιβάτη της Μυγδονίας. Τότε η επόμενη ερώτηση ήταν γιατί να συνεχίζεται αυτή η αδικία. Οι εκπρόσωποι των ΟΑΣΘ και ΣΑΣΘ εξήγησαν στα παιδιά  ότι η δομή της αστικής συγκοινωνίας βασίζεται στο μοντέλο κεντρικές γραμμές , περιφερειακές γραμμές και μετεπιβίβαση , η γραμμή της Μυγδονίας είναι μια περιφερειακή γραμμή η οποία με κανέναν τρόπο δεν μπορεί να γίνει και κεντρική γιατί αυτό είναι αντίθετο με την συνολική δομή της αστικής συγκοινωνίας και αν γινόταν τότε θα άνοιγαν οι ασκοί του αιόλου για όλο το οικοδόμημα της συγκοινωνίας. Για πρώτη φορά στο σημείο αυτό και οι δύο εκπρόσωποι των ΟΑΣΘ και ΣΑΣΘ δέχθηκαν ότι θα πρέπει να δουν το θέμα της κοινής στάσης ( μετεπιβίβαση) της γραμμής 83 με την γραμμή 84 και στην μετάβαση και στην επιστροφή στο Πανεπιστήμιο. Την πραγματικότητα αυτή παραδέχθηκε στην συνάντηση της 16-2-2015 στο σχολείο μας ο αντιδήμαρχος του Δήμου Ωραιοκάστρου κ. Καραστερίου.  Μετά από την συνάντηση αυτή στο σχολείο μας , η ομάδα ομάδα ecomobility αξιολόγησε την όλη συζήτηση και κατέληξε στην τροποποίηση της πρότασης που ήδη είχαμε από την προηγούμενη  συμμετοχή στην πρόταση να συναντώνται για μετεπιβίβαση οι γραμμές 83 και 84. 
Είναι γεγονός ότι είδαμε ισχυρή βούληση από πλευράς Δήμου Ωραιοκάστρου για επίλυση του προβλήματος της αστικής συγκοινωνίας  και τελικά με χαρά είδαμε αυτό το δελτίο τύπου του Δήμου Ωραιοκάστρου.
Η ομάδα ecomobility θα παρακολουθήσει την βελτίωση αυτή και αν χρειαστεί θα παρέμβει με σκοπό προτάσεις για   την βελτίωση της κατάστασης βασιζόμενη στην δυνατότητα του λόγου που έχει αποκτήσει από την συμμετοχή της στο πρόγραμμα ecomobility.
Είναι βέβαιο ότι αυτή δεν είναι η ιδανική λύση αλλά σίγουρα είναι μια λύση που βελτιώνει πολύ την υφιστάμενη κατάσταση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου