Την Τρίτη 13-12-16 στο Γυμνάσιο
Μυγδονίας στα πλαίσια του προγράμματος ecomobility έγινε
συνάντηση της περιβαλλοντικής ομάδας ecomobility με
την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ και τον Δήμο Ωραιοκάστρου
για το θέμα της Γέφυρας του Δερβενίου. Τον Δήμο Ωραιοκάστρου εκπροσώπησε
ο Δήμαρχος κ. Αστέριος Γαβότσης και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ ο κ. Δώδος Μιχάλης και η
κα Δούκα Ελένη.
Από το 2012-13 η πρώτη ομάδα ecomobility του
Γυμνασίου Μυγδονίας (οκτώ μαθητές της Γ Γυμνασίου σύμφωνα με βασικό κανονισμό
του προγράμματος) αναγνώρισε ένα σημαντικό πρόβλημα οικολογικής
μετακίνησης, τον από το 2003 τρόπο
πρόσβασης στην Μυγδονία. Από μία έρευνα στην περιοχή και από συζητήσεις με
γονείς η τότε ομάδα κατέληξε στην λύση της κατασκευής γέφυρας στο Δερβένι. Το
θέμα υπήρχε και σε όλες τις επόμενες συμμετοχές στο ecomobility για
τα έτη 2013-14 , 2014-15, 2015-16 και
προτεινόμενη λύση ήταν η ίδια. Στην φετινή συμμετοχή μας , το θέμα αυτό είναι
το βασικό μας θέμα και για
τον λόγο αυτό καλέσαμε στο σχολείο μας τους προαναφερόμενους φορείς.
Αρχικά οι μαθητές Φιλάτος Νίκος και Πόντικας Ιάσων
μαθητές της Α Λυκείου φέτος ενημέρωσαν τους παρευρισκόμενους για τις ενέργειες τους στην περυσινή
συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Στην συνέχεια η φετινή ομάδα μετέφερε τα ευρήματα
της έρευνας που έκανε και ήταν τα εξής:
1.Οι κάτοικοι θεωρούν ότι ο σημερινός τρόπος πρόσβασης είναι προσωρινός.
2. Στον οδηγό χιλιομετρικών αποστάσεων του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ του 2006 η απόσταση Θεσσαλονίκης –Λητής αναφέρεται 14 χλμ ενώ σε ιστοσελίδες που online μετράνε χιλιομετρικές αποστάσεις είναι περισσότερο από 16 χλμ.
3.Υπάρχει διαπίστωση ότι από τις περιοχές που πέρασε η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ συνήθως βελτιώθηκε η πρόσβαση χωρίς την κατάργηση του προ της Εγνατίας Οδού τρόπου πρόσβασης , ενώ στο Δερβένι καταργήθηκε η προηγούμενη πρόσβαση και δεν βελτιώθηκε η κατάσταση.
4.Ενώ σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού υπάρχουν παράδρομοι , στο σημείο αυτό δεν υπάρχουν.
1.Οι κάτοικοι θεωρούν ότι ο σημερινός τρόπος πρόσβασης είναι προσωρινός.
2. Στον οδηγό χιλιομετρικών αποστάσεων του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ του 2006 η απόσταση Θεσσαλονίκης –Λητής αναφέρεται 14 χλμ ενώ σε ιστοσελίδες που online μετράνε χιλιομετρικές αποστάσεις είναι περισσότερο από 16 χλμ.
3.Υπάρχει διαπίστωση ότι από τις περιοχές που πέρασε η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ συνήθως βελτιώθηκε η πρόσβαση χωρίς την κατάργηση του προ της Εγνατίας Οδού τρόπου πρόσβασης , ενώ στο Δερβένι καταργήθηκε η προηγούμενη πρόσβαση και δεν βελτιώθηκε η κατάσταση.
4.Ενώ σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού υπάρχουν παράδρομοι , στο σημείο αυτό δεν υπάρχουν.
Μετά την παρουσίαση του θέματος από την φετινή
ομάδα πήρε τον λόγο ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου
κ. Αστέριος Γαβότσης και
ενημέρωσε την ομάδα για τις ενέργειες και συναντήσεις με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΔ ΑΕ , που έχει κάνει από το 2004
σαν Δήμαρχος της Μυγδονίας τότε για την
αποκατάσταση της Γέφυρας και μέχρι σήμερα.
Για την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ πήρε τον λόγο ο κ.Δώδος , επιβεβαίωσε τις συναντήσεις με τον
Δήμαρχο Ωραιοκάστρου και είπε ότι Γέφυρα του Δερβενίου είναι ένα θέμα το οποίο
απασχολεί την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ.
Μετά από τις τοποθετήσεις των κ. Γαβότση και Δώδου
ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές από
την οποία λύθηκαν πολλές απορίες και πλέον η φετινή ομάδα ecomobility έχει
μια ολοκληρωμένη άποψη για το θέμα και ήταν σημαντική πληροφορία για τους
μαθητές το ότι πριν από ένα έργο
προηγείται μια μελέτη και με βάση αυτήν εκτελείται το έργο.
Μετά από αυτήν την συνάντηση η ομάδα ecomobility:
Α) Έχει τεκμηριωμένη πλέον την άποψη ότι το θέμα
της Γέφυρας του Δερβενίου είναι ένα σημαντικό πρόβλημα οικολογικής μετακίνησης
στα όρια του Γυμνασίου Μυγδονίας.
Β) Η πρόταση
των ομάδων των προηγούμενων ετών "…
να γίνει η Γέφυρα του Δερβενίου…"
αλλάζει σε να γίνει μελέτη για την βελτίωση της πρόσβασης
στην περιοχή του Δερβενίου και η πρόταση αυτή θα είναι το σημαντικότερο
μέρος της φετινής μας εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου